loading...
مطالب علمی و تحقیقات
steve بازدید : 122 یکشنبه 18 آبان 1393 نظرات (0)

 

به نام خدا

 

1-      از این نظریه که هرفرد خود را در آیینۀ دیگران می بیند و می شناسد یعنی چه؟ یعنی هر فرد از طریق قضاوت دیگران در مورد خود به صفات خود پی می برد.

 

2-      تأثیر روابط دیگران را در شکل گیری خود آگاهی توضیح دهید؟هرفردی خود را در آیینۀ دیگران می بیند و می شناسد اگر شما خود را فردی با هوش می دانید، علاوه بر وجود خصایص زیستی و وراثتی ، این تلقّی را در ارتباط خود با دیگران به دست آورده اید ، وگرنه در صورتی که واقعا هم با هوش باشید ، اگر دیگران شما را با این صفت نشناسند ، خود را به این عنوان نخواهید شناخت ، بنابراین اولین نکته در رابطۀ فرد و گروه ، تأثیر روابط با دیگران در شکل گیری خود. آگاهی ( آگاهی از خود) فرد است.

3-      اولین نکته در ارتباط فرد و گروه ، تأثیر روابط با دیگران در شکل گیری خود آگاهی فرد است.

 

4-      فرد در اتباط با دیگران خود را با صفات خاصی می شناسد که با ارزش های ویژه ای همراه هستند.

 

5-      رابطه فرد و گروه بر چه چیزی تأثیر می گذارد مثال بزنید؟رابطه فرد و گروه بر ارزش و احترام فرد و هم چنین انتظارات او از دیگران تأثیر می گذارد مثلا فرد در ارتباط با دیگران خود را با صفات خاصی میشناسد این صفات با ارزش های ویژه ای همراه اند کسی که باهوش شناخته می شود و خودش هم این تلقّی را از خود دارد ، از احترام و ارزش برخوردار است و انتظار چنین احترامی را نیز دارد.

6-      رابطۀ فرد و گروه بر ارزش و احترام فرد و هم چنین انتظارات او از دیگران تأثیر می گذارد.

7-      چگونه گروه می تواند در تأیین جهت گیری های فرد موثر باشد مثال بزنید؟بسیار اتفاق افتاده که فرد با عضویت در گروه جدید پیوند های خود را با گروه های دیگر گسسته است.مثلا با افرادی که تا کنون با آنان دوست بوده است قطع رابطه می کند و حتّی به دشمنی با آنها بر می خیزد ، هم چنین خود را با افرادی که تا کنون نمی شناخته ، دوست و یگانه می داند. از این رو ، می توان گفت عضویت در گروه برای فرد <جهت گیری> خاصی را به دنبال دارد. مثلا خروج از تیم والیبال و رفتن به تیم والیبال رقیب.

8-      در کدام دورۀ زندگی گروه برای افراد اهمیّت بیشتری دارد؟دورۀ نو جوانی است که طی آن ، فرد با عضویت در گروه هایی غیر از خانواده ، نقطه اتکایی برای عمل مستقل خویش می یابد.

9-      یک نوجوان با پذیرفتن نقش های مختلف در گروه  ، در مسیر شکل دادن به شخصیتی متکی به خود  گام بر می دارد.

 

10-  آرمان هایی که در جوانی سر بر می آورند او را به سوی یافتن همفکر و همراه  و تشکیل گروه سوق می دهد.

 

11-  زندگی در گروه بر چه اساسی شکل می گرید ؟آرمان هایی که در جوانی سر بر می آورند او را به سوی یافتن همفکر و همراه و تشکیل گروه سوق می دهند زندگی در گروه بر اساس آرمان ها و اعتقادات خویش و فارغ از امر و نهی خانواده تجربه ای جدید است که جوان به آن دست می یازید.

12-  گروه  واسطۀ میان زنگی فرد در خانواده و زندگی او در جامعه است.

13-  تفاوت نقش فرد در دورۀ کودکی و دورۀ نوجوانی و جوانی چه تفاوتی دارد توضیح دهید؟ فرد در سنین کودکی بیشتر نقش انفعالی دارد امّا در دورۀ نوجوانی و جوانی فعال می شود.

14-  چه عاملی باعث می شود تا فرد در دورۀ نوجوانی به صورت هدف دار به تشکیل گروه بپردازد؟ در دورۀ نوجوانی و جوانی فرد فعال می شود ، اندیشه ها و احساس هایی او را از درون بر می انگیزاند کشش به عمل مستقل ، او را به سوی افراد همفکر و همراه فرا می خواند. بنابراین تا حدّ زیادی به صورت هدفدار به تشکیل گروه می پردازد.

 

15-  آیا گروه فقط مجراعی برای اجتماعی شدن است توضیح دهید؟ خیر بلکه پایگاهی است که از آن : 1- جهت گیری 2- برخورد و 3- عمل می کند .

 

16-   چگونه فرد زندگی اجتماعی بزرگتر را تجربه می کند؟ فرد با زندگی گروهی به میدان رقابت ، سازش و برخورد با گروه های دیگر پا می گذارد و زندگی در اجتماع بزرگ تر را تجربه می کند.

 

17-   در کدام مرحله فرد بر اساس عقاید و علایق و منابع خویش به گروه ها می پیوندد؟ بعد از تجربه فرد با زندگی گروهی.

 

18-  از نظر امام صادق (ع) ویژگی های یک دوست خوب را بنویسید.  

1-      ظاهر و باطن او یکسان باشد.

 

 

2-       آنچه موجب زینت شما می شود به عنوان زسنت خود حساب کند.

 

 

3-      رسیدن به مال و قدرت ، رفتار او را تغییر ندهد.

 

 

4-       از چیز هایی که در اختیار اوست نسبت به شما دریغ نکند.

 

 

5-       در موقع سختی ها تو را رها نکند.

 

 

تنظیم شده توسط : علی شکیب      -     ( کلاس 101)

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سایت ما را چگونه ارز یابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 88
  • بازدید کلی : 4,287